Svět s covidem v mnoha ohledech není takový, jaký jsme ho doposud znali. Změnila se řada věcí, můžeme jen doufat, že pouze dočasně, a mezi nimi i zájem o některé produkty. Poptávka po jiných naopak poklesla. Pojďme se podívat, jakým oborům se daří, a kterým naopak ne.
Co se týče služeb, situace je jasná. Restaurace, masážní salony, kosmetické služby – ti všichni zažívali těžký rok, a ještě dlouho nejspíš budou mít problémy. Jak je to ale s produkty? Co se méně a více prodávalo?
Stoupl zájem o zdravotnické potřeby
Na tom není nic překvapivého. Rapidně stoupla poptávka po zdravotnických rouškách, jistě si dobře pamatujete na březen, kdy nebyly k dostání, a tak Češi začali ve velkém šít. Daleko více se však kupují jednorázové kombinézy, ochranné rukavice, respirátory.
Prodává se méně oblečení
Obchody s oblečením jsou zavřené, sice si nové kalhoty nebo šaty můžeme koupit online, ale řada lidí je vůči internetovým obchodům skeptická. Oblečení si raději vyzkouší, protože co vypadá dobře na modelce, může v reálu na vaší postavě působit úplně jinak. Je tedy otázkou, co módní řetězce udělají se všemi kolekcemi pro rok 2020. Budeme je nosit v roce 2021?
Narostly prodeje sportovních pomůcek
Fitness centra jsou zavřená, stejně tak si nezajdete na hodinu jógy. Nezbývá než cvičit doma a k tomu jsou zapotřebí správné pomůcky. Letos se mnohem více prodávaly podložky na cvičení, činky, gumy na cvičení, běžecké pásy apod. Lidé se chtějí hýbat, což je dobrá zpráva.
Klesla poptávka po náhradních dílech do automobilů
Při lockdownu prostě nezbývá nic jiného než sedět doma. Lidé méně cestovali, a to jak MHD, tak vlastními automobily. Nebylo tedy třeba kupovat nové kvalitní brzdové kotouče, automobil se neopotřebovával, Češi nemuseli chystat auto na dlouhou cestu do Chorvatska, takže nevyměňovali některé díly, které už nejsou v 100% stavu. Kupuje se také méně aut.
Podobných příkladů bychom našli celou řadu. Covid prostě některým odvětvím ublížil, dalším pomohl…
Přidat komentář