Dobírka už delší dobu není nejdominantnější formou platby. Čísla dokonce říkají, že se zcela srovnala s množstvím bankovních převodů. Pro obchodníka je dnes ale jednoznačně nejvýhodnější online platba kartou. Jak platí vaši zákazníci?
Různé platební metody při online nákupech nabízí různé výhody a nevýhody
Ne vždy se tyto výhody shodují ze strany zákazníka a obchodníka. Dobírka je náš český unikát. Dnes je dobírkou zaplaceno 34 % objednávek. Což je ale procento dlouhodobě klesající ve prospěch jiných platebních metod. Stejné procento, 34 %, představují platby bankovním převodem. A jejich množství stoupá. 22 % lidí platí osobně a 10 % představuje platba kartou.
Obecně je pro obchodníka platba kartou nejvýhodnější metodou online platby. Platba převodem trvá delší dobu, obchodník musí úhradu dodatečně dosledovat a expeduje se zpožděním. Chybí wow efekt, který zákazníci oceňují: „Teď jsem zaplatil a už vidím, že to bylo předáno České poště, Zásilkovně či jinému přepravci.“ Dobírka je kapitolou samou pro sebe. Hrozí u ní velké procento nevyzvednutých zásilek. Navíc jako obchodník čekáme delší dobu i na dodání zaplaceného dobírečného. Rozhodně se nám proto jako obchodníkovi vyplatí motivovat zákazníky především k platbě kartou.
Lidé pomalu ztrácí strach platit kartou
Zvykli si na to při online nákupech v zahraničí, hodně na Aliexpressu. Důležité je uživatelům nabídnout přívětivé prostředí pro platbu kartou, tedy kvalitní platební bránu, která funguje v co nejméně krocích a působí seriózně. Malí obchodníci se často nasazení platební brány s možností platby kartou brání. Bojí se vysokých paušálních nákladů i případné ceny implementace. Je to však pouze otázka správného výběru.
Platební brána Pays je po technické i administrativní stránce velice jednoduchý systém implementovatelný na každý e-shop. Platební bránu zvládnete nasadit bez programátorů. Umí všechny platební metody, a navíc podporuje právě online platby kartou. Funguje na všech zařízeních – na počítači, tabletu i na mobilu. Což je důležité, protože právě platby mobilem jsou stále častější.
Pays si po vás jako po obchodníkovi neúčtuje žádný měsíční paušál. Sankce vás nečekají ani při nulovém či nízkém obratu. Platíte pouze nízké poplatky z transakce, a ještě se máte možnost rozhodnout, jestli je uhradíte vy nebo kupující.
Platby online Pays rovněž hlídá, pokud jde o jejich úspěšnost
Firma vytvořila skvělou platební logistiku, která zvyšuje procento dokončených online plateb. U plateb kartou, ale i plateb převodem, dochází mnohdy k nezrealizování platby ze strany zákazníka. Propracovaný systém upomínání a opakované platby zcela zásadně zvyšují úspěšnost objednávek. A právě v tom je platební brána Pays skutečně unikátním parterem obchodníků a prodejců.
Benefity Pays pro drobné obchodníky
Zmínit je ale zapotřebí rovněž to, že je Pays ideální platební branou i pro malé obchodníky. Naznačila to již zmíněná obchodní politika, ale je to i celá řada dalších zajímavých služeb. Víte třeba, že si lze aktivovat službu a o každé zrealizované objednávce a platbě dostat notifikaci SMS zprávou? U malých obchodníků, kteří mají pár objednávek týdně, někdy dokonce měsíčně, je to skvělý způsob, jak moci na objednávku zákazníka ihned reagovat.
Zajímavostí je rovněž možnost využít platební bránu Pays jako virtuální terminál v kamenné prodejně. Nechce se vám zřizovat terminál na platební karty? Pokud máte počítač a připojení k internetu, může u vás zákazník zaplatit kartou i bez toho.