Pokud zápasíte s otázkou výběru vhodné prodejní váhy, máme pro vás připravený užitečný návod, který vás správně nasměruje. Nechte si ve svém podnikání poradit a zvolte pro svou firmu, laboratoř nebo prodejnu správný model. Samotný výběr podléhá několika důležitým krokům v podobě otázek. S každou odpovědí budete blíže k finálnímu nákupu. Na trhu se nachází hned několik typově odlišných modelů, pečlivost je tedy rozhodně na místě.
Váhy rozdělujeme podle účelu
Ještě před tím, než začnete listovat nabídkou si zvolte oblast využití. Podle těchto kritérií je v rámci prodejní oblasti rozdělujeme na prodejní váhy, počítačové poměrové, váhy s tiskem etiket, váhy s výpočtem ceny, obchodní váhy. Další specificky zaměřené modely pak nacházejí uplatnění například v gastro provozovnách, skladovacích prostorách, průmyslových provozech, laboratořích nebo v domácnostech.
Zvolte si správnou přesnost prodejní váhy
Přesnost prodejní váhy určuje nejmenší hodnota hmotnosti, kterou lze na displeji od výsledku odečíst. Díky této radě budete mít vždy jistotu, že kupujete váhu v požadované přesnosti.
Volba správného rozsahu
Důležitý je i rozsah váživosti. Vždy raději počítejte s menší rezervou pro případný odečet hmotnosti obalu. Držte se osvědčené rady a snažte se vyvarovat častému vážení v horní hranici váživosti zakoupené váhy. V opačném případě snížíte její přesnost i celkovou životnost.
Zvolit cejchovanou nebo ne
Na tuto otázku vám odpoví účel použití. V případě, že s ní budete svým klientům stanovovat cenu nebo daň, rozhodně je třeba zvolit cejchovanou. Váha sloužící spíše pro interní potřebu nemusí být cejchem opatřena.
Samotným závěrem svůj výběr zohledněte v závislosti na prostředí, kde se bude používat a jak velkou by měla mít vážící plošinku.
Aktuálně nejžádanější modely pak naleznete na webových stránkách prodejce https://www.vahy-vaha.cz/.