Nová komunikace společnosti Kärcher představila netradičním způsobem opravdový život a opravdové lidi. Od jara 2020 nastartovala společnost Kärcher novou komunikační kampaň, která představuje další posun v komunikaci.
Za touto změnou stojí nové strategické směrování značky Kärcher, které začalo v minulých letech, a tedy také redesign marketingové komunikace. Chování lidí ve volném čase se podstatně mění, cílové skupiny jsou mladší a aktivnější. Tyto nové trendy podchycují dvě nové, nezávislé 360 stupňové kampaně. Důraz je kladen na dvě ústřední témata: vysokotlaké čištění jako hlavní kompetence špičky na světovém trhu v oblasti technologie čištění a na novinky v segmentu bateriové zahradní techniky.
„Díky mladistvé, moderní reklamě představujeme naši značku a aktuální produkty široké veřejnosti novým a překvapivým způsobem,“ říká Milada Skutilová, jednatelka společnosti Kärcher v České republice.
Autorem kampaně a zodpovědnou osobou za nový design značky Kärcher je spolu se svým týmem Ulrich Lützenkirchen, výkonný kreativní ředitel společnosti antoni_boost. Čisticí technologie Kärcher se využívají téměř v každé oblasti, kterou je možné si představit. Když však vytváříte marketingovou kampaň, je to požehnání i prokletí zároveň. „Má opravdu velmi široký rozsah,“ říká Lützenkirchen.
Kampaň byla spuštěna už na jaře a postupně se prolíná ve všech komunikačních kanálech. Vizuální jazyk reklamních spotů neodpovídá klasické televizní reklamě, ale spíše formátům, na které jsou zákazníci zvyklí z hudebních klipů nebo videí na sociálních sítích. Voice over byl záměrně vynechán. Nové spoty přibližují dané téma hravě a s humorem. Ukažme opravdové lidi!
Antoni_boost od počátku pracovala na vytvoření sebevědomé a přitažlivé kampaně, v jejímž středu jsou zákazníci – tj. lidé, kteří dosahují svého cíle pomocí výrobků Kärcher. „Prostřednictvím obrazů, protagonistů a příběhů se chceme přiblížit skutečnému životu, místo toho, abychom vytvořili sterilní, nablýskaný svět. V komunikačních vizuálech se na pozadí objevují velké titulky, využívá se výrazná typografie a důraz je zaměřen na hru firemních barev Kärcher – žluté a černé.
Zákazníci stále chtějí vědět, co pro ně produkt může udělat, i to, jak ho používat, ale Lützenkirchen říká, že zejména mladí lidé chtějí vědět, co se skrývá za image společnosti a Kärcher k tomu má hodně co říci: od velkého tématu zachování hodnot přes zapojení se do sociálních projektů, ochranu památek až po skutečnost, že např. vysokotlaké čištění v porovnání s normální zahradní hadicí ušetří obrovské množství vody. Zároveň je Lützenkirchen přesvědčen, že firmy rozhodují o tom, jakou společnost ve své reklamě zobrazují. „Měli bychom přinejmenším zobrazovat skutečný svět, a ne ten padělaný.“ Rozmanitost, mezinárodní pohled a současný obraz mužských a ženských rolí jsou proto klíčové v procesu výběru postav v kampani Kärcher a v tom, jak jsou prezentovány.
Další ukázky:
https://www.youtube.com/watch?v=Bc9mmQpwt4E
https://www.youtube.com/watch?v=lXx8FKws11g